



Effectiever én met meer plezier ondernemen door jezelf te zijn

Doe jij dat ook? Om je heen kijken hoe andere ondernemers het doen? Je eigen onderneming benchmarken met je concurrenten? Kijken wat zij voor een goede ideeën hebben die werken?
In basis is dit natuurlijk een heel goed idee. Je wilt namelijk inspiratie opdoen voor je eigen onderneming. Je kan ook zeker gebruikmaken van de goede ideeën van andere ondernemers. Je hoeft immers niet iedere keer het wiel opnieuw uit te vinden. Maar… er schuilt een gevaar. Iets dat vaker gebeurt dan je denkt. Het zou zomaar kunnen dat je dingen gaat doen die in de praktijk bij je concurrentie wel werken, maar helemaal niet bij jou passen. En omdat het niet bij je past is het effect veel minder én kost het je eigenlijk alleen maar energie. In de meeste gevallen ligt het hieraan: Je bent te ver weggegaan van jezelf en je eigen onderneming.
Mensen zien jouw onderneming namelijk als een soort ‘persoonlijkheid’ En als deze persoonlijkheid dingen gaat doen die daar niet bij passen dan merken mensen dit. Het wordt een soort ratjetoe aan verschillende dingen. Ze weten niet meer goed wat ze kunnen verwachten en dan haken ze vaak af.
Daarnaast voelt het ook niet fijn als je een trucje of kunstje van een ander aan het opvoeren bent. Dit kost altijd meer energie. Je zou je moeten afvragen of je deze energie niet beter in andere dingen kunt steken die beter bij je passen. Jij bent toch niet voor niets ondernemer geworden! Doe het op jouw manier en wees jezelf! Alles wordt hiermee namelijk gemakkelijker. Je legt echt de focus op de dingen die bij jou en je onderneming passen. Hiermee spreek je ook je ideale klant aan. En niet onbelangrijk, je zult merken dat je ook veel meer plezier krijgt in het ondernemen.
Dit klinkt misschien vrij eenvoudig, maar uit ervaring weet ik dat dit niet zo makkelijk is om er precies achter wat het beste past bij jou en je onderneming. Naar jezelf kijken is namelijk best lastig!
Gelukkig is dit echt mijn ding. Ik help jou weer helemaal terug te komen bij jezelf en bij jouw onderneming. Als ik je heb geholpen dan beloof ik:
- Dat jij weer de focus krijgt op de dingen die bij écht jou en je onderneming passen én waar je ook nog eens blij van wordt
- Dat jij veel sneller en gemakkelijker beslissingen over je onderneming gaat nemen omdat je precies weet wat bij wel jou werkt en wat niet
- Dat jouw klanten precies weten wat ze van je kunnen verwachten en dat je daarmee jouw ideale klant aanspreekt
- Dat jij veel beter in staat bent om personeel te werven omdat het voor zowel voor jou, als potentiële kandidaten veel duidelijker is waar jij en je onderneming voor staan
Alles uitgewerkt in creatieve communicatie zodat jij de boodschap van jouw onderneming weer helder en duidelijk overbrengt naar jouw ideale klant.
Kan ik jou hierbij helpen? Kijk dan naar één van mijn branding pakketten zoals
full branding of
medium branding
Portfolio
Nuttige info


