Kachu's World

Van niet zo zichtbaar naar super zichtbaar!

  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop
  • Titel dia

    Schrijf uw onderschrift hier
    Knop

Op het stadsstrand Belcrum Beach in het havengebied van Breda vindt je een verborgen pareltje. De enthousiaste eigenaren verzorgen hier het eten van Belcrum Beach. Latijnse gerechten om je vingers bij af te likken, maar ook de voor Nederland wat bekendere gerechten met een Latijns tintje.


Kachu's World zit op Belcrum Beach maar was niet echt zichtbaar als Kachu's world. Toen ik wat dichter bij kwam zag ik de vrolijkheid ervan af spatten. Het kleurrijke logo, de menukaart die op een krijtbord was uitgeschreven en de hele strandtent beleving als je er stond was gaaf om te ervaren.


De uitdaging? 

Kachu's world en haar gerechten meer zichtbaar maken voor de bezoekers van het havengebied, de huurders van de sloepjes die daar verhuurd worden en natuurlijk ook op Belcrum Beach.

 

Voor deze opdracht hebben we de beroemde Kachu's Megaburger op de foto gezet. Evenals een selectie van de lekkerste gerechten. Daarna heb ik twee borden ontworpen die nu te zien zijn op Belcrum Beach. Ook een flyer met de omschrijving van Kachu's World laat zien hoe veelzijdig Kachu's World is. Er is ook nog een menukaart in de maak. Voor de ontwerpen heb ik ingehaakt op het gevoel dat ik kreeg toen ik daar voor het eerst stond. Vrolijk, strand, latijns en natuurlijk de beroemde Kachu's Megaburger in de spotlight.

Portfolio

2 maart 2023
Solid WMS Logo + huisstijl items
door duda-wsm 1 december 2022
WEBSITE - BEELDMERK - PROMO
7 november 2022
LOGO | WEBSITE
door duda-wsm 1 juli 2022
SOCIAL MEDIA SJABLOON | FOTO'S
Nog meer portfolio voorbeelden...

Nuttige info

7 november 2022
Huh? Te druk? Geef jij ook wel eens als standaardantwoord dat je het druk hebt op de vraag hoe het is op je werk? Maar ja, het druk hebben is juist fijn toch? Dat betekent waarschijnlijk dat je met je onderneming veel mooie opdrachten uitvoert voor je klanten.. of zit het toch anders in elkaar? Neem eens de tijd om jezelf af te vragen waar je nou eigenlijk zo druk mee bent. Kun je echt zeggen dat alles wat je doet daadwerkelijk waarde toevoegt aan je onderneming? Op de lange of op de korte termijn? Waarschijnlijk kun je daar geen volmondig ja op zeggen, en dit is waarom: Toen je startte met je onderneming was je waarschijnlijk blij met iedere opdracht. Je had een mooie droom en wist wat je graag wilde bieden aan je potentiële klanten. En omdat jij ondernemer pur sang bent, heb je waarschijnlijk alle kansen gegrepen die zich op dat moment aandienden. Als het goed is ben je in de beginperiode ook tegen een hoop dingen aangelopen (en doe je dat nog steeds). Dingen waarvoor jij op dat moment mooie oplossingen hebt bedacht. Je bedrijf is verder gegroeid en die bedachte oplossingen zijn procedures en protocollen geworden. Het siert je als ondernemer dat jij altijd zo creatief ben omgegaan met alle kansen die je zag, alleen zonder dat je het misschien doorhad ben je weggegaan van je kern. De essentie waarmee jij ooit je onderneming bent begonnen. En als jij nu aan je medewerkers vraagt hoe het met ze gaat antwoorden ze aan jou dat ze het erg druk hebben. Stel die vraag van hierboven dan nog maar eens, want zijn ze wel druk met de juiste dingen?
7 november 2022
Je moet wel zakelijk zijn hè. Die uitspraak krijg ik weleens te horen. Soms als uitleg van iemand anders naar mijzelf toe, soms als advies hoe ik me zou moeten gedragen naar anderen. Maar wat bedoelt iemand hier eigenlijk mee? Ik denk dat ik wel weet wat ze bedoelen te zeggen… Eigenlijk is het gewoon een verkapte vorm van aangeven dat je iets gaat doen wat niet helemaal in het belang is van die ander. “Het is niet persoonlijk, want jou vind ik wel aardig, maar wat ik nu ga doen is zakelijk, in het belang van het bedrijf, en dat gaat uiteraard boven jouw persoonlijk belang.” Grappig, want uiteindelijk doe je toch zaken met de mensen die in het bedrijf werken? Niet met het bedrijf zelf. Een bedrijf zonder mensen is geen bedrijf (nog niet tenminste!). En waarom zou je denken dat het een goed idee is om de belangen van die mensen ondergeschikt te maken aan die van het bedrijf. Is dat echt de beste keuze, ook op de langere termijn?
7 november 2022
“Kies als je gekozen wilt worden”. Ja…deze opmerking heb ik vaker voorbij horen komen. Sterker nog, ik gebruik deze zelf ook regelmatig bij mijn eigen klanten. De laatste keer dat ik deze opmerking hoorde was op een netwerkborrel van Regio business Breda, in een talkshow setting vertelde @Christan Brouwers van Satelliet zijn verhaal over duurzaamheid. Hoewel ik deze opmerking vaker heb gehoord was het deze keer toch anders. Op de een of andere manier bleef het deze keer hangen. Misschien heb jij dit ook wel eens, dat zo’n opmerking in de weken daarna in verschillende vormen opnieuw aan jezelf gepresenteerd wordt. Bij mij was dit de afgelopen weken het geval. Het kwam ter sprake in gesprekken die ik voerde en in verschillende artikelen/posts die ik las zoals die van @Aartjan van Eerkel. Mijn eigen herinneringen waarin ik deze opmerking al eerder had gehoord, werden door mijn gedachten steeds weer opnieuw voorgeschoteld. Het kwam allemaal naar me toe op een andere manier, maar de essentie bleef hetzelfde. Eerst even terug naar die opmerking, want wat betekent het eigenlijk? Voor mij betekent het dat je een duidelijke keuze moet maken met je onderneming waar jij voor staat en waar jij in gelooft. En doordat jij hierin een duidelijke keuze maakt is ook duidelijk wie jouw ideale doelgroep is. Je ideale doelgroep kan zich veel beter identificeren met jouw onderneming en daardoor voelen zij zich veel prettiger om met jou in zee te gaan. Ze kiezen dan specifiek voor jou!
8 september 2022
Geen zorgen, ik help je mee!
Klik voor meer artikelen..